Vēstures aplādes

Tudelas akcija, 1808. gada 8. jūnijs

Tudelas akcija, 1808. gada 8. jūnijs

Tudelas akcija, 1808. gada 8. jūnijs

1808. gada 8. jūnija Tudelas akcija bija pirmais no trim spāņu mēģinājumiem sakaut vai aizkavēt Francijas armiju, kas devās uz Saragosas pusi. Dzirdot, ka Saragosa (un pārējā Aragonas daļa) ir sacēlies pret francūžiem, maršals Besjērs nosūtīja ģenerāļa Lefevra Desnoueta vadībā 6000 cilvēku kolonnu, lai apspiestu sacelšanos.

Aragonas aizstāvēšana bija uzticēta Džozefam Palafoksam, 28 gadus vecam dižciltīgas ģimenes dēlam, kurš bija ieradies Baijonā, kad Napoleons atcēla Spānijas Ferdinandu VII. 26. maijā viņš tika iecelts par Aragonas ģenerālkapteini un drīz vien parādīja, ka ir neparasti enerģisks un efektīvs, it īpaši salīdzinājumā ar dažiem viņa 1808. gada Spānijas komandieriem.

Viena no viņa pirmajām darbībām bija nosūtīt 2000 no jaunajām nodevām, kas tika iekasētas Aragonā, uz Aragonas pierobežas pilsētu Tudela, Ebro upes krastā, viņa vecākā brāļa Lazanas marķīza vadībā. Tur viņam pievienojās trīs vai četri tūkstoši bruņotu zemnieku un brīvprātīgo no Tudelas, dodot viņam spēku, kas bija gandrīz vienāds ar Lēfebras kolonnu.

Lai gan Francijas armija Spānijā 1808. gadā ietvēra lielu skaitu savu neapstrādāto darbinieku, viņi vismaz bija apmācīti. Kad abi spēki sadūrās 8. jūnijā, francūži izcīnīja vieglu uzvaru. Lazans bija spiests atkāpties sešpadsmit jūdzes uz Mallenu, kur 13. jūnijā uzstāsies otrreiz. Lefevrs pieturējās pie Tudelas pietiekami ilgi, lai izpildītu nāvessodu dažiem vadošajiem pilsoņiem un atlaistu pilsētu, pirms devās tālāk uz Mallenu.

Napoleona mājas lapa | Grāmatas par Napoleona kariem Tēmas rādītājs: Napoleona kari


Tudelas kauja

The Tudelas kauja bija 1808. gada 23. novembrī pie Tudelas, Spānijā, izcīnītā pussalas kara kauja. Kaujas rezultātā uzvarēja franči un poļi maršals Lannes vadībā pret spāņiem ģenerāļa Kastanosa vadībā.

19 000 spāņu karavīru cīnījās pret 30 000 franču un poļu karavīru, aptuveni 4000 spāņu kļuva par upuriem, bet tikai 650 franču.

Par šo kauju ir iegravēta leģenda Parīzes Triumfa arkā.


Negaidītā vēsture aiz Jeruzalemes ielu nosaukumiem

Jeruzaleme ir vēstures pilsēta. Lielu daļu šīs vēstures var atrast vecpilsētas senajās struktūrās.

Tomēr ir kāds Jeruzalemes vēstures aspekts, kas ir daudz smalki iekļauts tās ģeogrāfijā: ielu nosaukumi.

Neskaitāmi ceļi visā galvaspilsētā ir nosaukti pēc nozīmīgām vietējās un ebreju vēstures personībām. Lai gan ir acīmredzami, piemēram, Herzl Street un Balfour Street, daudzi nosaukumi uz ielu zīmēm godina mazāk pazīstamas personības.

ISRAEL21c piedāvā jums 10 Jeruzalemes ielas, kas nosauktas ietekmīgu pagātnes personu vārdā.

Šī gājēju iela, kas ir pārtikas, iepirkšanās un mākslas centrs, ir nosaukta ebreju leksikogrāfa Eliezera Ben-Jehudas vārdā, kurš tika atzīts par ebreju valodas atdzīvināšanu.

Viņš ir dzimis Lietuvas ciematā un sācis mācīties ebreju jau agrā bērnībā. Iedvesmojoties no citu klasisko valodu vēsturiskās atdzimšanas, Ben-Yehuda kļuva par pārliecinātu cionistu. Viņš pārcēlās uz Palestīnu, kur lielākā daļa iedzīvotāju runāja ladino, jidiša vai arābu valodā. Viņš sāka ieviest savu plānu sabiedrībā atkal integrēt runāto ebreju valodu.

Ben-Yehuda trīs atdzimšanas metodes bija “Ebreji mājās”, “Ebreju valoda skolā” un “Vārdi, vārdi, vārdi”. Viņa ietekmes dēļ ebreju tauta varēja palikt saistīta un sakņoties savā vēsturiskajā un Bībeles valodā.

Iela ar viņa vārdu ir rosīgs, izklaidējošs galamērķis, kas piedāvā daudzas atrakcijas, tostarp milzu pīli ielas vidū un krāsainus sienas gleznojumus uz veikala sienām. Uz šīs ielas Ben-Yehuda mantojums tiek atcerēts katrā sarunā, kas ebreju valodā tiek runāta gan starp izraēliešiem, gan tūristiem.

Behars bija vēl viens svarīgs skaitlis ebreju valodas atdzīvināšanā Izraēlā. Ben-Yehuda students, viņš tika izcelts jau no agras bērnības, pateicoties viņa dabiskajām prasmēm valodu studijās.

Pēc izglītības Konstantinopolē un Parīzē Behars atgriezās Jeruzalemē un kļuva par Parīzē bāzētās alianses Israelite Universelle vietējās nodaļas dibinātāju, kur ieviesa jaunu ebreju valodas mācīšanas metodi.

1901. gadā viņš tika nosūtīts pārstāvēt aliansi Amerikā. Tur viņš nodibināja Nacionālo liberālo imigrācijas līgu, lai aizstāvētu likumus, kas ierobežo imigrāciju, un runāja Kongresā par šo jautājumu. Saraksts ar viņa iesaistīšanos dažādās ebreju un laicīgās organizācijās ir garš.

Nissim Behar iela Nachlaot apkārtnē ir viena no Jeruzalemes krāsainākajām. Dzeltenas, rozā un zilās krāsas nokrāso novecojušās sienas. Tā apvieno komerciālo un dzīvojamo dzīvi, saglabājot vecāku dienu garu. Lai gan iela atrodas tikai dažu kvartālu attālumā no enerģiskā Machane Yehuda tirgus, mākslinieciskā noskaņa liek justies tā, it kā tā pastāvētu savā burbulī.

Šī iela nosaukta, lai godinātu Jūdejas karalienes piemiņu, kura valdīja no 76-67. Karaliene Šlomziona (Salome Aleksandra) bija viena no divām sievietēm, kas vadīja seno impēriju un centās panākt mieru, būdama pie varas.

Viņa atrisināja strīdus starp farizejiem un saducejiem, kas viņas valdību pārņēma vīra Aleksandra Jannaja valdīšanas laikā. Viņas panākumi Jūdejas robežu un pilsētu nostiprināšanā deva viņai titulu Šlomziona, kas tulkojumā nozīmē “Ciānas miers”. Bieži tika teikts, ka viņas valdīšanas laikā lietus pār Jūdeju lija tikai šabatā, lai netraucētu iedzīvotājiem un#8217 darbu pārējā nedēļā.

Shlomzion (arī uzrakstīts Shlomziyon) HaMalka ielā ir daudzkultūru ēdienu un tradīciju sajaukums. Īsas pastaigas laikā pa šo koku ieskauto ielu var atrast franču kafejnīcu, divus meksikāņu restorānus, burgeru vietu, caurumu sienā esošu falafelu stendu un grāmatnīcas, kurās pārdod literatūru vairāk nekā piecās valodās.

Ir viegli iedomāties, cik lepna varētu būt karaliene, ja viņa šodien staigātu pa šo ielu, viņa, sieviete, kura izmantoja savu varu, lai atrisinātu konfliktējošās kultūras grupas, diezgan labi zināja līdzāspastāvēšanas nozīmi.

Moshe Ben Maimon, pazīstams arī kā Maimonides vai akronīms Rambam, tiek plaši uzskatīts par viduslaiku laikmeta lielāko ebreju filozofu. Viņam bija milzīga loma ebreju likumu kodificēšanā, ko viņš paveica, publicējot Mishneh Tora. Arī Bens Maimons pēc rakstīšanas izpelnījās cieņu gan no ebreju, gan musulmaņu kopienām Apjukuma ceļvedis, teoloģisks teksts, kas pētīja rabīniskā jūdaisma un racionālisma krustojumus.

Bena Maimona vārdā nosauktā iela ir nozīmīga arī Izraēlas vēsturē. Tā robežojas ar premjerministra rezidenci, un tāpēc to bieži piepilda politiskie aktīvisti.

Ejot pa šo grandiozo bulvāri, rodas sajūta, ka ejat tajā pašā vietā, kur vēsture ir bijusi un tiek veidota. Ar greznām statujām pie ēkām valda cieņas un cieņas gaisotne, tādējādi tā atdarina pašu Bena Maimona reputāciju.

Berūrija ir vairākkārt minēta Babilonijas Talmudā un citos senos tekstos. Ir diskutēts par to, vai viņa bija īsta vai izdomāta, lai gan stāsti par viņas vārdu ir ārkārtīgi. Viņa bija zinātniece, kas kopš bērnības demonstrēja lielisku inteliģenci.

Faktiski Talmuds apraksta, kā Berurija katru dienu pētīja 300 ebreju tiesību tēmas. Pateicoties viņas dziļajām zināšanām, sava laika gudrie bieži ar viņu konsultējās, un viņa bija viena no retajām sievietēm, kurai tika piešķirta autoritāte šajā ebreju likumu apkopojumā.

Viņa pat tika uzskatīta par gudrāku un gudrāku par savu brāli, kas ir rets izņēmums Talmuda patriarhālajā struktūrā. Lai gan Berurija bieži tiek atzīta tikai par saistību ar slavenajiem vīriešiem savā dzīvē (ieskaitot vīru un tēvu), viņa pati par sevi ir ievērības cienīga.

Šī iela atrodas vecpilsētas musulmaņu kvartālā, un tā piemin vēsturisku sultānu, kurš valdīja pār Osmaņu impēriju no 1520. līdz 1566. gadam. Valdnieku parasti dēvē par “lielisko Suleimanu” viņa ilgstošās valdīšanas un militāro un kultūras sasniegumu dēļ.

Suleimans paplašināja savas impērijas ģeogrāfiskās robežas, bieži karojot pret kaimiņvalstīm, tostarp Persiju, Grieķiju un Ēģipti. Sultāns arī paveica iespaidīgus iekšzemes sasniegumus, tostarp mošeju, akveduktu, tiltu un citas infrastruktūras celtniecību un dekorēšanu.

Sultāna vārdā nosauktā iela ir apkārtnes lielākais un rosīgākais ceļš, un līdzās daudziem vēsturiskiem pieminekļiem lepojas ar jauko Palms Plaza.

Hulda bija viena no septiņām Izraēlas pravietēm sievietēm, kas visvairāk pazīstama ar pravietojumiem, ko viņa sniedza pēc tam, kad ķēniņa Džošijas valdīšanas laikā (apmēram 640.-610. G. P.m.ē.) Zālamana templī tika atklāta Tora.

Viņa teica vīriešiem, kuri vērsās pie viņas pēc padoma, ka Dievs „sagādās nelaimi šai vietai un tās iedzīvotājiem un visiem Jūdas ķēniņa izlasītajiem grāmatas vārdiem” (2. Ķēniņu 22: 14-16).

Rabīnu leģenda apgalvo, ka Hulda Jeruzalemē atvēra meiteņu skolu, kur viņa mācīja, kā Dieva vārds jāpiemēro sievietes dzīvē.

Huldas ietekme uz ebreju vēsturi un Izraēlu joprojām pastāv, un ieeja, kas ved uz Tempļa kalnu, tiek dēvēta par Huldas vārtiem Mišnā, kurā teikts, ka “divi Huldas vārti uz dienvidiem tiek izmantoti iebraukšanai un iziešanai” (Middot 1 : 3).

Salah a-Din, persona, kuras vārdā šī Austrumjeruzalemes iela ir nosaukta, joprojām ir viena no ievērojamākajām musulmaņu figūrām un varoņiem. Viņš bija sunnītu kurds, kurš dzīvoja no 1137. līdz 1933. gadam, kad nomira Damaskā. Viņš bija Ayyūbid dinastijas dibinātājs un sultāns pār Ēģipti, Sīriju, Jemenu un Palestīnu.

1187. gadā viņš ieņēma Jeruzalemi no kristiešu krustnešiem Hattinas kaujā. Šī iekarošana iezīmēja pagrieziena punktu Tuvo Austrumu kontrolē. Pēc tam, kad Salah a-Din ir pierādījis sevi kā militāru un politisku līderi, viņš tiek plaši uzskatīts par vienu no nozīmīgākajām personībām vēsturē, un Dante viņu aprakstīja kā “tikumīgu pagānu”.

Ābrahāms Ibn Ezra no Spānijas bija viens no nozīmīgākajiem viduslaiku Bībeles komentētājiem. Viņš bija arī dzejnieks, astrologs, zinātnieks un ebreju gramatikas speciālists. Viņa slavenākais ieguldījums Bībeles analīzē bija teksta gramatiskās un burtiskās nozīmes cieša lasīšana.

Iela, kas nosaukta šīs slavenās personas vārdā, ir klusa māju un ģimeņu osta Rehavia apkārtnē. Vienkārši ejot pa šo dzīvojamo ielu, nekad nevarētu zināt, cik slavēts ir tās vārdabrālis.

Benjamins no Tudelas (Spānija) 12. gadsimtā ceļoja pa pasauli uz dažādām ebreju kopienām, lai novērotu un rakstītu par savu demogrāfisko stāvokli un dzīvesveidu. Viņa darbi aptvēra Franciju, Konstantinopoli, Sīriju un Ziemeļāfriku, un viņš apmeklēja vairāk nekā 300 pilsētas un sniedza informāciju, uz kuru vēsturnieki un zinātnieki paļaujas līdz šai dienai. Viņa novērojumi tika publicēti viņa grāmatā Tudelas ceļojumi, kas kopš tā laika ir tulkots no ebreju valodas desmitiem valodu.

Viņa vārdā ir nosaukta ne tikai šī iela Jeruzalemes Rehavia apkārtnē, bet arī iela Spānijā pilsētā, kurā viņš dzimis. Binyamin mi-Tudela iela ir romantisks, izliekts ceļš. Tā piedāvā dažas ēdināšanas iespējas (ieskaitot Pizza Tudela), bet to galvenokārt ieskauj dzīvojamās ēkas un nepiedāvā intrigu par kaut ko, kas atspoguļo tās vārda drauga piedzīvojumus.


Sīkāka informācija par prognozi

Šim likumprojektam ir 38% iespēja tikt ieviestai.

Likumprojekts tiek nodots Palātas Tiesu komitejai. Kongresā ir 3 saistīti likumprojekti.

(Faktori ir balstīti uz korelācijām, kas var nenorādīt cēloņsakarību.)

2004. gadā uzsāktā GovTrack palīdz ikvienam uzzināt un izsekot Amerikas Savienoto Valstu Kongresa aktivitātēm. Šis ir Civic Impulse, LLC projekts. GovTrack.us nav valdības vietne.

Aicinām atkārtoti izmantot jebkuru šajā vietnē pieejamo materiālu. Hakeri/žurnālisti/pētnieki: skatiet šos atvērto datu avotus.


Tudelas akcija, 1808. gada 8. jūnijs - Vēsture


(avots)
(avots)
(avots)
(avots)
(avots)
(avots)
(avots)



(avots)
(avots)
(avots)
(avots)
(avots)
(avots)
(avots)

Kārlis Sagans: Zinātnē bieži gadās, ka zinātnieki saka: 'Tu zini, ka ' ir patiešām labs arguments, ka mana nostāja ir kļūdaina, ' un tad viņi faktiski mainītu savas domas, un tu nekad vairs nedzirdēsi no viņiem to veco viedokli. Viņi tiešām to dara. Tas nenotiek tik bieži, kā vajadzētu, jo zinātnieki ir cilvēki un pārmaiņas dažreiz ir sāpīgas. Bet tas notiek katru dienu. Es nevaru atcerēties pēdējo reizi, kad kaut kas tāds būtu noticis politikā vai reliģijā. (1987). (vairāk no Sagana)

Alberts Einšteins: Es kādreiz domāju, kā tas notiek, ka elektrons ir negatīvs. Negatīvi pozitīvi-tie fizikā ir pilnīgi simetriski. Nav iemesla dot priekšroku vienam otram. Tad kāpēc elektrons ir negatīvs? Es ilgi par to domāju un beidzot es varēju iedomāties: "Tā uzvarēja cīņā!". (vairāk no Einšteina)

Ričards Feinmans: Svarīgi ir fakti, nevis pierādījumi. Fizika var progresēt bez pierādījumiem, bet mēs nevaram turpināt bez faktiem. ja fakti ir pareizi, tad pierādījumi ir jautājums par to, kā pareizi spēlēties ar algebru. . (vairāk no Feynman)


(avots)


(avots)
(avots)
(avots)
(avots)
(avots)


(avots)

Apmeklējiet mūsu zinātnes un zinātnieku citātu indeksu, lai iegūtu vairāk zinātnes citātu no arheologiem, biologiem, ķīmiķiem, ģeologiem, izgudrotājiem un izgudrojumiem, matemātiķiem, fiziķiem, medicīnas, zinātnes notikumu un tehnoloģiju pionieriem.


(avots)



(avots)



(avots)
(avots)



(avots)


(avots)

Napoleona karotājs

Vēsture:
Trīs pagaidu smagās kavalērijas pulki tika izveidoti 1807. gada beigās kampaņai Spānijā. Viņus vajadzēja veidot kopā ar 3 virsniekiem un 120 vīriem no katra smagā jātnieku pulka 4e escadron de dépôt. Pulki Centrāleiropā izveidoja pirmos divus pagaidu pulkus (izveidoti Tūrsā 1807. gada novembrī) dienestam Spānijas ziemeļos/centrā. Itālijas pulki izveidoja trešo pagaidu pulku (izveidots Puatjē 1808. gadā) dienestam Spānijas dienvidos/austrumos. Sākotnēji komandēja majors, šie virsnieki tika paaugstināti diezgan neparastā pulkveža en 2e pakāpē.

2e Gironde Corps d'Observation
1er Régiment Provisoire de Grosse Cavalerie
Majors Gijoms-Fransuā d'Aigremont (1770-1827, du 1er Cuirassiers)
1er Régiment de Carabiniers à cheval (4/119)
2e Régiment de Carabiniers à cheval (4/118)
1er Régiment de Cuirassiers (4/142)
2e Régiment de Cuirassiers (2/138)
3e Régiment de Cuirassiers (2/100)
Šī vienība pārcēlās uz Madridi 1808. gada sākumā.
Ar imperatora rīkojumu, kas datēts ar 1808. gada 21. oktobri, no šīs vienības tika izveidots 13e régiment de cuirassiers un 2e Régiment Provisoire de Cuirassiers mirstīgās atliekas Aigremont pulkveža vadībā ar noliktavu Niortā, sākotnēji 5 eskadras. 4. Tas tika nosūtīts uz Suchet un vienība tika pasniegta ar izcilību, līdz tā tika izformēta pirmajā atjaunošanā.


2e Régiment Provisoire de Cuirassiers
Majors Filips-Alberts Kristofs (1769-1848, du 12e Cuirassiers)
5e Régiment de Cuirassiers (2/109)
9e Régiment de Cuirassiers (2/64)
10e Régiment de Cuirassiers (2/96)
11e Régiment de Cuirassiers (3/120)
12e Régiment de Cuirassiers (2/100)
Šī vienība pārcēlās uz Madridi 1808. gada sākumā.
2e régiment provisoire de cuirassiers visi tika nogalināti vai sagūstīti kopā ar Dupontu Bailēnā, daži no Madridē atstātajiem, kuri bija vai nu izkāpuši, vai slimi, tika nosūtīti uz 1er régiment provisoire de grosse cavalerie 1808. gada 24. decembrī.

Corps d'Observation des Pyrénées orientales
3e Régiment Provisoire de Cuirassiers
Majors Antuāns-Didjē Gērijs (1765-1825, du 8e Cuirassiers)
4e Régiment de Cuirassiers (

100)
6e Régiment de Cuirassiers (

100)
7e Régiment de Cuirassiers (

80)
8e Régiment de Cuirassiers (

Šī vienība kalpoja kopā ar Duhesme un parasti pildīja okupācijas pienākumus Barselonas apkārtnē. Nākamo divu gadu laikā viņi nepārtraukti izšķērdējās, lai gan 1810. gada sākumā to pastiprināja otrais melnraksta 400 cilvēku skaits no tiem pašiem pulkiem, tie tika praktiski iznīcināti Mollet kaujā 1810. gada janvārī (spāņi paņēma 250 zirgus, cuirasses un casques) sagūstītie tika turēti Lerida cietoksnī un tika atbrīvoti, kad to ieņēma Suchet, vīrieši tika iesūkti 13.e pulkā, lai gan oficiāli par viņiem aizmirsa Ministrère de la guerre, un beidzot izjuka pēc otrā (!) Napoleona pavēles 1811. gada sākumā.


Kampaņas vēsture:
1808: Tudela un Saragosas aplenkums (1808. gada decembris - 1809. gada februāris)

1809: Saragosa
1809. gada jūnijs Morijas aplenkums.
1809. gada novembris Suhetam 3. korpusam pavēlēts doties gājienā uz Valensiju.
Kasteljonā de la Plana 1810. gada martā karavīrs Vinatjē piespiež nobraukt stiprināto tiltu.

1810: 1810. gada aprīlī Lerida aplenkuma laikā Margalefas līdzenumā 450 pulka vīri, kas atgriezās ar piespiedu gājienu, uzbruka sprādzienam spāņu kolonnai, kurā bija ģenerālis, trīs pulkveži, trīs ieroči un trīs karogi.
Lerida iekrīt 14. maijā.
Mekinenza iekrīt 8. jūnijā.
Viņi aplenca Tortosu.
1810. gada novembrī 13e Curiassiers un 4e Husars sakauj Uldekonas spāņus.
Kapteinis De Gonneville pievienojās pulkam neilgi pēc tam un pārņēma kādu uzņēmumu.

1811: Tortosa kapitulēja 1811. gada 2. janvārī
Pulks divus mēnešus pavadīja Santa Olalla un Daroca.
Tikmēr citā pret Uldekonu vērstā darbībā Robičons ar 57 3e eskadrona kurassieriem uzbrūk 500 spāņu kavalērijai un izvada viņus.
Napoleons dod pavēli izvest 400 karavīrus, lai pastiprinātu Vācijas armijas cuirassiers noliktavu.
Taragonas (Katalonija) aplenkuma laikā, kas iekrīt 1811. gada jūnijā un ko pavada trīs mēnešus pretojušos iedzīvotāju slaktiņš, daļa pulka tiek izmantota, lai nosegtu aizmuguri Lejasaragonā.
Sučets, tagad maršals, dodas uz Valensiju. Spāņi ieņēma fortu Murviedo (Sagunto), cenšoties apturēt Suchet gājienu. Vairāki franču uzbrukumi mēneša laikā tiek pārspēti, bet 25. oktobrī Bleiks pārceļas, lai atbrīvotu fortu, un francūži vēršas pie viņa. Turpmākās darbības laikā Francijas kavalērija tiek piespiesta atpakaļ, kad kapteinis Gonnevils vada apsūdzību par savu 2e eskadronu pret 1500 kavalēriju, viņi sagrauj spāņus, sagūstot ģenerāli Karo. Sagunto nokrīt.

1812: Valensija kapitulē 1812. gada 9. janvārī, un ienaidnieka kavalērija, pirms atteikties no ieročiem un zirgiem, iet garām 13e kirasieriem. Suchetei tika piešķirts Albuferas hercoga tituls. Gonnevils atzīmē, ka bez zirgiem viņa pulks atguvis arī maître de musique!
Pulks atrodas pilsētas priekšpostenī un patrulē reģionā.
1812. gadā vienībā bija 34 virsnieki, 591 apakšvirsnieks un karavīrs, tostarp 26 personīgi pavadīja Sučetu.
Kastalā (1812. gada 21. jūlijā) Sušeta saskaras ar spāņu armiju O'Donela vadībā. Uzvarētājs ir uzlabotais aizsargs ar 24e dragūniem un 13e Cuirassiers eskadra, kuru komandē ģenerālis Delorts. Karavīrs Becherets notver karogu.

1813: Septembrī draudēja Anglijas armija, Suchet ieņem Col d'Ordal.

1814: 13e Cuirassiers de Bigarré vadībā atgriežas Francijā. Tas ir iesaistīts cīņās par Lionu, un tas notiek 20. marta Limonestas kaujā, sabrejot 8 šautenes bateriju un sagūstot tās vilcienu.


Kaujas apbalvojumi
Lerida 1810, Sagonte 1811 un Col d'Ordal 1813

Uniformas:
Kad viņi pirmo reizi tika izveidoti, viņi valkāja formas tērpu maisījumu, pamatojoties uz viņu izcelsmes pulkiem, ieskaitot dažādu krāsu atlokus, lai gan galvenokārt ar sarkanām virsmām, karabīnes saglabāja lāčādas un izveidoja pulka elitāru uzņēmumu.

1809. gada vidū viņi nopirka 400 bikses, kas izgatavotas no vietējā auduma brūnā krāsā (nēsātas zābakos, piemēram, parastās stilizētās bikses un nevis Mameluke stilā virs zābakiem), jo joprojām nebija saņēmušas ne ādas bikses, ne bikses. tajā pašā audumā izveidojiet dažus izgriezumus. 1811. gadā Valensijā kapteinis Gonnevils atzīmēja: "Man nav cuirass un mani segli ir angļu valodā".

Tikai 1812. gadā viņi saņēma ādas pusgarās bikses un 1810. gada regulējumu. 1812. gada jūlijā no Pau ieradās liela karavāna, kuru pavadīja pulka vīri, ar jaunām vestēm, pusgarām biksēm, biksēm, zābakiem un cimdiem, kas ļāva visu pulku atjaunot atbilstoši 1812. gada noteikumiem. Apvalka bez atlokiem priekšpusē bija 10 pogas ar bordo apkakli ar zilu cauruli, bordo aproces bez caurulēm un bordo pagriezieni. Karabīne vai elites uzņēmums bija līdzīgi aprīkots, bet saglabāja lāčādu. Taurētāju virspuse bija bordo ar ziliem atlokiem un ar baltiem galoniem priekšpusē. 1813. gadā karabīnes beidzot zaudēja lāčādas, jo viss pulks saņēma jaunas kaskas.

Bibliogrāfija:
Yvert, L. Historique du 13e Regiment de Cuirassiers 1807-1814-1891 Chartres 1895. gads.


Aplenkums [rediģēt | rediģēt avotu]

Gouvion Saint-Cyr lauka spēki bija 23 000 vīru. Viņš iecēla Reilu vadīt aplenkumu, kamēr viņš un pārējais korpuss stāvēja blakus, lai atvairītu jebkādus palīdzības mēģinājumus. ⎘ ] Reilē bija 12 000 imperatora karavīru 24 bataljonos, kurus atbalstīja četras pēdu artilērijas baterijas. Aplenkumam franču ģenerālis nodarbināja savas un Pino nodaļas. Reiles 3. divīzijā bija pa vienam bataljonam no 16. līnijas, 32. vieglās, 56. līnijas un 113. līnijas kājnieku pulka, četriem pulka bataljoniem. Perpignan, un Valais, Chasseurs des Montagnes, un 5. rezerves leģiona bataljoni. Pino 5. divīziju veidoja trīs bataljoni no Itālijas 1. vieglās, 2. vieglās un 6. līnijas kājnieku pulka, divi Itālijas 4. līnijas kājnieku pulka bataljoni un pa vienam bataljonam no Itālijas 5. un 7. līnijas kājnieku pulka. ⎜ ] Rožu garnizonu veidoja 3500 karavīru un 58 lielgabali, kurus komandēja pulkvedis Pīters O'Dālijs. Mazo pastāvīgo pārstāvju kodolu pārstāvēja 150 vīrieši Ultonia Kājnieku pulks, viena rota Wimpffen Šveices pulks, Barselonas 2. vieglo kājnieku pusbataljons un 120 artilisti. Vēlāk aplenkumā viens vājš bataljons Borbons Kājnieku pulks tika izkrauts. Pārējo garnizonu veidoja Berga, Figūriņas, Igualada, un Lerida Tercios, kas bija miķelētu veidojumi. Jūras atbalsta sniegšana bija Lielbritānijas trešā pakāpe HMS Lielisks (74). Aplenkumam progresējot Lieliski tika aizstāts ar HMS slava (74). Klāt bija arī divi bumbu kuģi HMS meteors un HMS Lucifers. Kočrāna Imperieuse ieradās aplenkumā vēlāk. ⎜ ]

Portāls del Mar (Jūras vārti), Rožu cietoksnis

Rožu osta tika nodrošināta ar Vauban tipa citadeli (ciutadella) un satelītu Castillo de la Trinidad (Castell de la Trinitat). 1543. gadā Kārlis V, Svētās Romas imperators pavēlēja uzbūvēt šos nocietinājumus. Darbi tika pabeigti līdz 1570. gadam un tika aplenkti 1645., 1693. un 1794. – 1795. Citadele bija pārveidots piecstūris ar pieciem bastioniem. Četras puslūnas aptvēra visas puses, izņemot jūras pusi. The Castillo de la Trinidad bija nomaļš četrzvaigžņu zvaigžņu forts 60 metru (197  ft) augstumā. ⎝ ] Citadele atrodas tieši uz rietumiem no Rozes, kamēr Castillo atrodas virs zemesraga apmēram divus kilometrus uz dienvidaustrumiem no citadeles. 300 metru (984  ft) augstumā paveras skats uz Kastiljo uz ziemeļaustrumiem. ⎞ ] 8. novembrī uz zemes nogulsnējās bieza migla, un miķelētu spēki izmantoja izdevību uzbrukt Gouvion Saint-Cyr korpusam, kamēr O'Daly garnizons virzījās pret Reille nometni. Neviena darbība neapturēja aplenkuma operāciju. Todien pa jūru no pilsētas tika evakuēti visi civiliedzīvotāji. Pēc nedēļas stipra lietus Reille uzbruka Castillo de la Trinidad bet tika atvairīts. Smagie ieroči Rozi sasniedza 16. novembrī, un Reille vīri drīz vien izraka viņiem apmetni, lietus bija beidzies. Lai gan viņam bija pieejams daudz karavīru, de Vives atteicās rīkot palīdzības ekspedīciju. Álvaress mēģināja doties gājienā, lai palīdzētu Rosesam no Žironas, bet viņš tika apturēts pie Fluvià upes. ⎘ ] Itālieši 26. novembrī veiksmīgi iebruka pilsētā. ⎟ ] Tas ļāva Reillei izveidot ūdens frontes akumulatoru, kas apdraudēja britu karakuģus. Ap šo laiku O'Dāliju pastiprināja viens pastāvīgo bataljons. 28. dienā Reils izsauca cietoksni padoties, bet O'Dālijs atteicās. Kočrāns ieradās un pārņēma komandu Kastiljo kuru turēja spāņi un jūrnieki no britu eskadras. 30. novembrī Pino vīri mēģināja uzbrukt Kastiljo bez panākumiem. Pēc šīs atvairīšanas Reille ignorēja šo nostāju un koncentrējās uz citadeles samazināšanu. ⎘ ] Franču bombardēšana drīz iznīcināja cietokšņa sienu plaisu. 3. decembrī spāņu komandieris nosūtīja 500 vīrus, lai izņemtu nāvējošāko no bojātajām baterijām. ⎘ ] Šis uzbrukums neizdevās ar lieliem zaudējumiem, un uzbrucēji nesakārtoti atgriezās savās pozīcijās. ⎟ ] Ceturtdien Reiles ierakumi atradās 200 jardu (183   m) attālumā no sienām, un viņa karaspēks sāka gatavoties uzbrukumam pilnā tērpā. Pēc tam O'Daly bez nosacījumiem padevās, un 5. decembrī 2366 spāņu karavīri nolika ieročus. Aplenkuma laikā spāņi cieta aptuveni 700 papildu upurus. Kapitulācijas rītā Cochrane pameta Kastiljo un uzsāka savus 180 aizstāvjus. ⎘ ] Smagā artilērijas uguns neļāva britu eskadrai izglābt pārējo garnizonu. Franču itāļi zaudēja aptuveni 1000 nogalinātu, ievainotu un nomira no slimībām. ⎜ ]


SAP drošības ielāpu diena - 2020. gada jūnijs

Šajā SAP produktu drošības reaģēšanas komandas ziņojumā tiek kopīgota informācija par ielāpu dienas drošības piezīmēm*, kas tiek izlaistas katra mēneša otrajā otrdienā, un novērš SAP produktos atklātās ievainojamības. SAP stingri iesaka klientam apmeklēt Atbalsta portāls un prioritāri izmanto ielāpus, lai aizsargātu savu SAP ainavu.

2020. gada 9. jūnijā, SAP drošības ielāpu dienā, tika izlaistas 16 drošības piezīmes. Iepriekš izdotajai Patch Day drošības piezīmei ir 1 atjauninājums.

Drošības piezīmju saraksts, kas publicēts jūnija ielāpu dienā:

[CVE-2020-6260] Nepilnīga XML validācija SAP risinājumu pārvaldniekā (izsekošanas analīze)
Papildu CVE: CVE-2020-6261
Produkts - SAP Solution Manager (Trace Analysis) versija - 7.20

Neaizsargātības veida izplatīšana - 2020. gada jūnijs

# Ar vienu drošības piezīmi var novērst vairākas viena produkta ievainojamības.

Drošības piezīmes salīdzinājumā ar prioritāro izplatīšanu (2020. gada janvāris - 2020. gada jūnijs) **

* Plākstera dienas drošības piezīmes ir visas piezīmes, kas parādās sadaļā “Patch Day Notes” SAP atbalsta portāls

** Jebkura piezīmju dienas drošības piezīme, kas izlaista pēc otrdienas, tiks ņemta vērā nākamajā SAP drošības ielāpa dienā.

Klienti, kuri vēlas apskatīt visas drošības piezīmes, kas publicētas vai atjauninātas pēc 2020. gada 12. maija, dodieties uz Launchpad Expert Search → Filtrējiet “SAP drošības piezīmes”, kas izlaistas laika posmā no 2020. gada 13. maija līdz 2020. gada 9. jūnijam → Go.

Lai uzzinātu vairāk par drošības pētniekiem un pētniecības uzņēmumiem, kuri ir devuši ieguldījumu šī mēneša drošības ielāpu izveidē, apmeklējiet SAP produktu drošības atbildes apstiprinājuma lapu.


Vispārīgi

SVARĪGS Izlaišanas piezīmes tiek mainītas! Lai uzzinātu par jauno URL, metadatu atjauninājumiem un daudz ko citu, skatiet rakstu Kas būs tālāk Windows izlaišanas piezīmēm.

SVARĪGS Sākot ar 2020. gada jūliju, mēs atsāksim Windows 10 un Windows Server versijas 1809 un jaunākas versijas, kas nav saistītas ar drošību. Kumulatīvajos ikmēneša drošības atjauninājumos (tos dēvē arī par "B" laidienu vai atjauninājuma otrdienas laidienu) izmaiņas netiek veiktas. Lai iegūtu papildinformāciju, skatiet emuāra ziņu Windows 10 un Windows Server papildu drošības ikmēneša atjauninājumu atsākšana.

SVARĪGS Sākot ar 2020. gada jūliju, visi Windows atjauninājumi drošības ievainojamības dēļ atspējos RemoteFX vGPU funkciju. Lai iegūtu papildinformāciju par ievainojamību, skatiet CVE-2020-1036 un KB4570006. Pēc šī atjauninājuma instalēšanas mēģinājumi palaist virtuālās mašīnas (VM), kurās ir iespējota RemoteFX vGPU, neizdosies, un tiks parādīti šādi ziņojumi:

Ja atkārtoti iespējojat RemoteFX vGPU, tiks parādīts līdzīgs ziņojums:

"Virtuālo mašīnu nevar palaist, jo visi ar RemoteFX saderīgie GPU ir atspējoti Hyper-V pārvaldniekā."

"Virtuālo mašīnu nevar palaist, jo serverim ir nepietiekami GPU resursi."

"Mēs vairs neatbalstām RemoteFX 3D video adapteri. Ja jūs joprojām izmantojat šo adapteri, jūs varat kļūt neaizsargāts pret drošības risku. Uzziniet vairāk (https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2131976)"

Kas jauns sistēmā Windows 10, versija 1909 un Windows 10, versija 1903, izlaidumi

Windows 10 versijām 1903 un 1909 ir kopīga galvenā operētājsistēma un identisks sistēmas failu kopums. Rezultātā jaunās funkcijas operētājsistēmā Windows 10, 1909. versija, tika iekļautas nesenajā ikmēneša kvalitātes atjauninājumā operētājsistēmai Windows 10, versija 1903 (izlaista 2019. gada 8. oktobrī), taču pašlaik tās atrodas neaktīvā stāvoklī. Šīs jaunās funkcijas paliks neaktīvas, līdz tās tiks ieslēgtas, izmantojot iespējošanas pakete, kas ir mazs, ātri uzstādāms “galvenais slēdzis”, kas vienkārši aktivizē Windows 10 1909. versijas funkcijas.

Lai atspoguļotu šīs izmaiņas, Windows 10 versijas 1903 un Windows 10 1909 versijas izlaiduma piezīmēs tiks kopīgota atjauninājumu vēstures lapa. Katrā laidiena lapā būs 1903. un 1909. gada versiju risināto problēmu saraksts. Ņemiet vērā, ka 1909. gada versijā vienmēr būs ietverti 1903. gada labojumi, tomēr 1903. gadā netiks iekļauti 1909. gada labojumi. Šajā lapā tiks sniegti gan 1909., gan 1903. gada versiju uzbūves numuri, lai atbalstam būtu vieglāk jums palīdzēt, ja jums rodas problēmas.

Lai iegūtu sīkāku informāciju par iespējošanas pakotni un to, kā iegūt līdzekļa atjauninājumu, skatiet emuāru Windows 10 1909. versijas piegādes opcijas.

Servisa beigas

SVARĪGS Operētājsistēmas Windows 10 1903. gada versija beigsies 2020. gada 8. decembrī. Lai turpinātu saņemt drošības un kvalitātes atjauninājumus, Microsoft iesaka atjaunināt uz jaunāko Windows 10. versiju. Ja vēlaties atjaunināt uz Windows 10 versiju 1909, jāizmanto iespējošanas pakete KB4517245 (EKB). Izmantojot EKB, atjaunināšana ir ātrāka un vieglāka, un ir nepieciešama viena restartēšana. Papildinformāciju skatiet Windows 10, 1909. versijas piegādes opcijās.


Čārlstonā, samierinoties ar pagātni

Piespiešanās iesaistīties Čārlstonas apgabala sarežģītajā vēsturē kā vergu tirdzniecības centrs rakstniekam bija viscerāla lieta, līdzīga vēlmei atkārtoti apmeklēt nozieguma vietu.

Magnolijas plantācija un dārzi. Kredīts. Tonijs Cenicola/The New York Times

1862. gada pavasarī, aizklāts Čārlstonas ostas tumsā, 23 gadus vecais Roberts Smalls stāvēja uz kuģa C.S.S. Planters, Konfederācijas transfērs un lielgabals, un plānoja aizbēgt.

Savā laikā Smalls bija retums, melnādains paverdzinātais ostas pilots. Viņš bija arī gudrs: tajā rītā, kad viņa trīs komandējošie baltie virsnieki izkāpa krastā, Smalls sāka īstenot savu plānu. Vilkdamies astoņus vergu apkalpes locekļus, Smalls, uzvilcis kapteiņa uniformu, iedarbināja kuģa dzinējus un mēness apspīdētajos ūdeņos devās brīvības solījuma virzienā.

Guiding the ship past Confederate forts and issuing checkpoint signals, Smalls steamed up the Cooper River, stopping at a wharf to pick up his wife, child and his crew’s families. In dawn’s light, the Planter, flying a white sheet as a surrender flag, made it to his cherished destination: a Union Navy fleet whose officers eyed him, dumbfounded, as Smalls saluted them. “I am delivering this war material including these cannons and I think Uncle Abraham Lincoln can put them to good use,” he said. Freedom, for Smalls and his crew, had arrived.

On a recent sunny afternoon, more than a century and a half later, Michael B. Moore was standing on Gadsden’s Wharf reflecting on his great-great-grandfather’s remarkable journey — and other triumphs and tragedies born on that spot.

Attēls

It took some imagining: The wharf, now a city park populated by soccer-playing children, dog-walking young professionals and commercial cruise ships, has morphed numerous times since its heyday as the busiest port for the nation’s slave trade capital. Between 1783 and 1808, some 100,000 slaves, arriving from across West Africa, were transported through Gadsden’s Wharf and other South Carolina ports, and sold to the 13 colonies. “This place personalizes for me what my ancestors lived through,” said Mr. Moore, chief executive of Charleston’s International African American Museum, scheduled to open in 2019. “I just can’t imagine what they felt here on this space. This is where they took their first steps on this land.”

Mr. Moore walked inland a couple hundred yards, where incoming slaves, after being quarantined off the coast at Sullivan’s Island, were warehoused — sometimes for months at a time. In what’s been called facetiously “the Ellis Island for African Americans,” thousands of slaves waiting to be auctioned off as domestics and laborers throughout the South died in those warehouses.

In a few months, construction crews will break ground to build the museum on the wharf. “Right there,” Mr. Moore said, pointing directly ahead, “in what’s now a parking lot, is where 700 black people froze to death. I can only wonder what we’ll find when we start digging up this place.”

Charleston, almost paradoxically, is an easy place for tourists to love. Visitors delight in the city’s cobblestone streets, its Gothic-style churches, Greek Revival storefronts, its array of trendy restaurants and hotels. As Travel & Leisure magazine, which earlier this year ranked Charleston first of its 15 world’s best cities, gushed: “Charleston is much more than the sum of its picture-ready cobblestone streets, clopping horse carriages and classical architecture. Much of the port city’s allure lies in constant reinvention and little surprises (like free-range guinea hens clucking up and down Legare Street, sous-chefs flying by on skateboards heading into work, or Citadel cadets honking their bagpipes on sidewalks in summertime).”

Yet for all its appeal, Charleston also evokes a brutal chapter of American life, a city built on and sustained by slave labor for nearly two centuries. Beneath the stately facade of this prosperous city is a savage narrative of Jim Crow and Ku Klux Klan violence, right through the civil rights movement.

One doesn’t have to reach that far back to understand what makes Charleston a haunting place to explore (an estimated 40 to 60 percent of African-Americans can trace their roots here). Only in 2015 did the Confederate flag come down from the state capitol in Columbia, prompted by a young neo-Nazi, Dylann S. Roof, who brandished a handgun and massacred nine people during a Bible study at Emanuel African Methodist Episcopal Church, one of the nation’s oldest black churches and hallowed ground of the civil rights movement. That one of the casualties, Cynthia Hurd, was the sister of a close colleague only hardened my sense that the so-called Holy City, nicknamed as such after its abundance of churches, was holding fast to its legacy of racial hatred.

Even as this article went to press, Charleston was bracing itself for two racially loaded trials on Broad Street, at the United States District Court, 22-year-old Mr. Roof faces 33 federal charges — including hate crimes and religious rights violations — in the massacre at Emanuel A.M.E. A block away, at the Charleston County Judicial Center, the former North Charleston police officer Michael T. Slager faces charges in the murder of 50-year-old Walter L. Scott, an unarmed black man gunned down as he fled a traffic stop.

And yet, amid a national climate of rising racial tension, the compulsion to engage this history was for me visceral, akin to the urge to revisit a crime scene. I can only suspect that a similar urge to peel back the layers of pain and survival of blacks in America, at least partly, is driving some of the rise in attendance at the nation’s black history sites, including the Smithsonian’s new National Museum of African American History and Culture in Washington, where advance timed tickets are reportedly no longer available through March 2017. I hoped that, on some level, engaging the painful history of human atrocity and heroism in Charleston might illuminate the racial chasms dividing Americans.

“There are stories of resilience and courage here that will lift everyone,” said Joseph P. Riley Jr., who retired from office this year after 40 years as Charleston’s mayor. For a white Southern politician, his politics were decidedly progressive: His decision back in 1975, upon being elected, to appoint a black police chief, for example, earned him the moniker of “L’il Black Joe” among white racists.

Still, it wasn’t until he read Edward Ball’s “Slaves in the Family” in 1998 that he came to fully appreciate — and lament — the gravity of the city’s past. “Slaves in the Family,” which won the National Book Award, chronicles the Ball family’s life as prosperous slave owners and traders in Charleston, an enterprise that started in 1698 and swelled to more than 20 rice plantations along the Cooper River.

Through interviews, as well as through plantation records and photographs, the author traced the offspring of slave women and Ball men, personally contacting some of an estimated 75,000 to 100,000 of these living children, and documenting heart-wrenching stories of his family’s cruelty and abuse as owners and traders off the coast of Sierra Leone.

“I really started to understand that we had an important role in the international slave trade, Emancipation and Jim Crow,” Mr. Riley said.

Around then, Mr. Riley began brainstorming ways to illuminate Charleston’s tale of two cities, which he says most historians and tour guides have shortchanged. Before the early 20th century, historical accounts of slavery generally downplayed the “peculiar institution” as paternalistic and something less than the organized, profitable industry it was. The oversight is egregious: By the mid-1800s, there were some four million slaves in the United States, with nearly 10 percent of them, or 400,000, living in South Carolina.

Fortunately, this changed during the first part of the century as publications appeared, like “Slave Trading in the Old South” by the historian Frederic Bancroft, whose research shed light on the lucrative business of domestic slave trading. Bancroft listed names of slave brokers, commission merchants and auctioneers, and detailed how slave auctions were advertised and carried out. As Bancroft wrote: “Negroes were displayed individually and in groups at the front of the building as auctioneers, planters, traders and curious onlookers watched.”

The United States banned international slave trading in 1808, but the practice continued domestically, and Charleston became a major port for interstate trade. Even in the mid-1800s, when the city prohibited public slave trading, traders moved into the brick enclosed yards downtown around the Old Exchange & Provost Dungeon, at East Bay and Broad Streets. The building is a popular tourist attraction these days, highlighting its various uses throughout history, including holding prisoners of war during the American Revolution.

The primary catalyst behind South Carolina’s booming slave trade was rice production. The appeal of West Africans to plantation owners was simple: The moist climate of their homeland bore striking similarities to South Carolina’s swampy Lowcountry. English planters proved to be poor rice producers as the process of planting, cultivating, harvesting and preparing the crop for market was intricate and physically arduous. Plantation owners divided the tedious process between their expert men and women, West African slaves, with men doing the dangerous work of clearing swamp lands, and women sowing the rice.

The process was messy, physically draining and relentless it included scattering rice seedlings onto mud-soaked soil, working them into the earth with bare feet, and then threshing after harvest, which required tediously removing rice from hulls, pounding the rice repeatedly and then separating the hulls from the rice in handmade winnowing baskets.

South Carolina’s dependence on slave labor was staggering. In the late 1600s some four-fifths of the state’s population was white by the mid 1700s, slaves accounted for more than 70 percent of its population.

Vestiges of prosperity built on slave labor abound. For example, there’s Drayton Hall, an architectural masterpiece completed in 1742 for John Drayton slave labor was used on the plantation that grew indigo and rice.

Among Charleston’s biggest slaveholders was the Middleton family, which from 1738 to 1865 owned some 3,000 slaves on its numerous plantations. These days, led by a family descendant, Charles Duell, the 65-acre Middleton Place Plantation, a designated National Historic Landmark, creates exhibits around the genealogy and contributions of its enslaved workers. “Whether it was knitting or weaving or corn grinding, or tending the rice fields — all these activities were performed by African-Americans,” said Mr. Duell, who has hosted three reunions that bring together the property’s European American and African-American descendants. “They created the wealth that made all this possible.”

Magnolia Plantation, founded by the Drayton family in 1676, has similarly launched a preservation project. It celebrates the importance of Gullah culture, which enslaved West Africans brought to the Lowcountry, but also demonstrates how life was led in slave dwellings that date to 1850, several of which are being preserved.

Walking along the streets of downtown Charleston, the painter Jonathan Green describes a city that has been so enthralled with its plantation aristocracy that it has mostly neglected to celebrate its black heritage, or Gullah culture. That culture includes its Creole language, traditions in food and dance, and critical expertise in agriculture. Mr. Green himself was born and raised in a nearby Gullah community in Beaufort, and his bright, bold paintings of his ancestors — in church pews, on grassy landscapes and against ocean sunsets — offer a romantic antidote to the erasure of much of that Gullah past.

But walking the bustling city streets, Mr. Green proves equally adept at recalling black figures whose rich tales are integral to this city’s story. Along these well-preserved streets, Mr. Green’s reminiscing easily comes alive as we move past the Old Slave Mart, among the few remaining relics of the city’s interstate slave trade.

Not to be confused with the nearby outdoor Charleston City Market, the Old Slave Mart is a museum these days, housing African-American arts and crafts. I had walked through it on an earlier occasion but standing now in its shadow, beside Mr. Green, I recalled its eerie cavernous brick rooms — the “barracoon” or slave jail in Portuguese, the morgue. “It would have been almost impossible to run away,” Mr. Green said. “From Jacksonville, Florida, all the way up to Cape Fear, North Carolina, was nothing but a human prison camp.”

Such oppression sparked many revolts, but few such insurrections proved more ambitious — or so scrupulously studied — as Denmark Vesey’s. Vesey’s birthplace has never been confirmed, but historians say he was likely born on a St. Thomas sugar plantation before being sold, around age 14, to the Bermuda-born slave trader Joseph Vesey, whose name he took, as was customary.

In the late 1700s, Denmark Vesey’s owner relocated to Charleston, and some years later, Vesey purchased his freedom from his master for $600 from a lucky $1,500 lottery ticket windfall. A few years later, in 1822, he attempted what historians agree would have been the nation’s most elaborate and largest slave revolt — planned, in part, to gain Vesey’s own wife and children’s freedom. It’s estimated that some 3,000 slaves got word of Vesey’s planned June 16 insurgency, and were prepared to follow his directive to kill every white person in sight, steal their weapons and cash from banks, and ultimately escape by boat to Haiti.

But some slaves, fearing retribution, leaked the plan to authorities. Vesey was hanged, with, according to various sources, as many as 35 others. Today, towering amid the oak groves and ponds of Hampton Park, is a life-size bronze statue of Demark Vesey, which the city unveiled in February 2014.

But Vesey’s most enduring contribution to Charleston is arguably his cofounding of Emanuel African Methodist Episcopal Church, which, at 200 years old, is the oldest A.M.E. church in the South. Vesey’s botched slave revolt resulted in angry white mobs burning down the original structure, but the congregation continued worship services underground and rebuilt Mother Emanuel, as it is known, following the Civil War (this structure, designed by Vesey’s son, the architect Robert Vesey, was destroyed by an earthquake in 1886).

The Mother Emanuel I visited has been sitting grandly on Calhoun Street since 1892, its current white-brick-and-stucco facade prominent from blocks away. Inside the church, the pews, altar, Communion rail and light fixtures from the original edifice have been preserved, but it’s the church’s role in the fight for racial freedom, and the pantheon of leaders who have spoken from its pulpit — from Booker T. Washington to the Rev. Dr. Martin Luther King Jr. — that make this site hallowed ground.

Charleston has recently begun trying to heal racial wounds by celebrating its black history. Last April, for example, in the heated aftermath of the Walter Scott shooting, a racially mixed group of nearly 100 local movers and shakers dined together in a re-creation of Nat Fuller’s long-forgotten racial reconciliation feast 150 years before.

Fuller was a former slave and classically trained chef who, in the 1800s, rose to become an elite caterer his restaurant, the Bachelor’s Retreat (Fuller’s master permitted his ownership, and took a portion of the profit), was a favorite within Charleston high society, according to the University of South Carolina professor David Shields.

In the spring of 1865, in the aftermath of Charleston’s surrendering to Union forces, Fuller invited a racially integrated group of local whites and blacks — some who had purchased their freedom and others newly freed — to celebrate the end of the Civil War.

Despite a scarcity of food supplies caused by the war, the well-connected Fuller called for an abundant meal. As one white socialite had scoffed in a letter: “Nat Fuller, a Negro caterer, provided munificently for a miscegenation dinner, at which blacks and whites sat on equality and gave toasts and sang songs for Lincoln and freedom.”

Charleston’s recent commemorative feast — which, according to Charleston City Paper, included “poached bass, a ramekin of shrimp pie bursting with fragrant herbs. Capon chasseur, venison with currant demi-glace, squab with truffle sauce” — proved successful as well.

Among the guests at the feast was the Rev. Clementa C. Pinckney, a state senator, who two months later would be among the dead at Emanuel African Methodist Episcopal Church.

Mr. Riley, the former mayor, said the church massacre inspired him to accelerate his efforts to make real a vision he’s nurtured for years: building the International African American Museum of Charleston, which today he calls “the most important work of my life.” He envisions the museum as an elevated space on Gadsden’s Wharf that features permanent and rotating exhibitions and a genealogy center. And similar to Civil War sites in Vicksburg and Gettysburg, he plans for the museum to develop a school curriculum that teaches students about the American slave trade. “The tragedy at Emanuel made me even more determined to bring this to fruition,” Mr. Riley said. “That hateful bigot clearly didn’t know his history,” he added, referring to Mr. Roof.

Earlier this year, Mr. Riley tapped Michael Boulware Moore to lead the museum, projected to cost $75 million. Mr. Riley said he liked Mr. Moore’s background as a successful senior marketing executive with such major brands as Coca-Cola and Kraft. Of course, Mr. Moore’s background as a direct descendant of Robert Smalls, whose escape on the C.S.S. Planter led to his rise as a South Carolina congressman during the Reconstruction era, was a plus, too. “His lineage couldn’t be better, but he’s also a very talented person,” Mr. Riley said.

Mr. Moore himself said the opportunity to build a museum on the same site in which his ancestors arrived as slaves is humbling — and carries with it an almost overwhelming sense of obligation to deliver. “I’ve heard from some people who are concerned there’s going to be Disneyfication of our African-American history,” Mr. Moore said, standing on the wharf. “That’s not going to happen. I feel a tangible obligation to our ancestors to do this right.”

At that moment, as if on cue, a white schooner with two masts appeared off the harbor. Mr. Moore gazed out into the distance “Wow,” he said, “That looks almost like a slave ship. Had we been standing here back then, a couple hundred years ago, that’s exactly what we would have seen. Yeah, it’s kind of freaky, isn’t it?”


Case Studies - Waterboards - Spain

Case study: Albalá de Tudela

Type of institution for collective action

Albalá de Tudela (River Queiles)

Name of city or specified area

Further specification location (e.g. borough, street etc.)

South of Navarra (Spain), right bank of the river Ebro.

Surface area and boundaries

The river Queiles originates in the province of Soria, on the north side of Sierra del Moncayo. The river takes a northeasterly direction to the village of Los Fayos, where it receives water from another stream (Barranco del Val). After passing Tarazona and Torrellas, the river enters the province of Navarra to the east of the town of Monteagudo. It follows the vicinity of Barillas, Tulebras, Cascante, and Murchante, leading to the right bank of the Ebro River after crossing the town of Tudela.

It has a length of 40 km, 16 of which run in Navarra. Its basin covers an area of 523 square kilometers (of which 171 square kilometers in Navarra). The river bridges a height differece of 630 meters from its source to its mouth at 245 meters above sea level.

Flow measurements recorded ​​in Los Fayos provide an annual figure of 17 cubic hectometers, and feature a Mediterranean rainfall regime slightly influenced by melting snow. The maximum flow period is from November to May, peaking around March. The droughts usually last about 90 days.

Nine towns and villages participated in the Albalá de Tudela : Tudela, Ablitas, Barillas, Cascante, Monteagudo, Murchante, Tulebras, Urzante (all in the Kingdom of Navarra), and Malón (the latter being in the Kingdom of Aragón). Besides the participating communities of the Albalá , also the town of Tarazona as well as the village of Novallas (both lying within the Kingdom of Aragón) were affected by the irrigation shifts.

Foundation/start of institution, date or year

Foundation year: is this year the confirmed year of founding or is this the year this institution is first mentioned?

The origin of the shift pattern of distribution of irrigation water from the river Queiles is unknown. It was described in detail for the first time in the ordinances of Tudela of 1220, but probably was already in force before the Christian conquest of the city in 1119 (and probably even before the Muslim conquest of the eight century).

Description of Act of foundation

The city of Tudela, at the mouth of the river Queiles in the river Ebro had guaranteed access to water resources through a set of rules, rights, and prohibitions, to which the camps, villages and cities located in the lower Rio Queiles had to comply. These rules of distribution of river water were described in detail for the first time in the Tudela Bylaws of 1220. Some clarifications were made ​​in the Bylaws of 1538 and these were updated in the Bylaws of 1819, 1821, and 1835.

Year of termination of institution

The institution as such was not explicitly abolished in 1850, however, the Irrigation Union of the River Queiles was founded, incorporating a.o. the functions and tasks of the Albalá .

Year of termination: estimated or confirmed?

Act regarding termination present?

Description Act of termination

Recognized by local government?

Concise history of institution

The ownership of the water of the river Queiles was divided into monthly shifts between the communities that were entitled to irrigation. The first description of this system is to be found in the ordinances of Tudela of 1220. Each month was divided into three periods of different lengths: the almoceda , the alhema . and the entremés . The almoceda began at sunrise on the 22nd of each month and ended on the 26th, lasting four days and nights. The alhema began at sunrise on the 26th and was of variable duration, depending on the location and the time of year: on the right bank, it lasted five days in ten of the twelve months of the year and four days in April and May. From 1376 onwards, on the left bank the alhema lasted for eight days and nights, except in April and May, when its duration was reduced to seven days. The remainder, between the end of the alhema and the start of the almoceda was called entremés .

During the almoceda the river was divided into two parts, flowing through the ditches Naón (on the left bank of the river) and Mendienique (on the right bank), to irrigate the fields of the villages situated on both banks of the river. On the left, Monteagudo received half of this flow and the other half of this flow was destined for Cascante and Urzante, downstream. On the right bank, the ditch Mendienique distributed half of the flow to Malón, provided a fila (approx. 12 liters per second) of water to the Tulebras Monastery, while the remainder of this flow continued to Barillas and Ablitas. During this period, entitled irrigators were forbidden to either impound water, waste it, or donate it to others, because the overflow caused by rain (which became known as " aguas sobradas ") belonged to the city of Tudela.

The city of Tudela, at the mouth of the river, was the sole owner of river water during the alhema . In that period, water diversion ditches were closed ( abatimiento ), only leaving a minimum flow, regulated according to the cases in a teja (a flow of about 3 liters per second) and half a fila (a fila equalling a flow of 12 liters per second), so that all the water ahould reache the fields of Tudela. However, before reaching the end of Tudela territory, three so-called sesmos , flows of two filas ( about 24 liters per second) of water, were deviated from the main flow to irrigate the fields Murchante, Campoadentro, and Cardete.

During the entremés , being the monthly time period between the end of the alhema and the start of the almoceda, water use was open to all villages in the basin, according to shifts likewise established. The water in the ditch Calchetés on the left bank of the river, was seized by Novallas and Monteagudo, in shifts of three and two days respectively. The water running through the ditch Naón was distributed in shifts of four days between Monteagudo, Tulebras, and Cascante. On the left bank, the village of Malón had the use of the water from the ditch Mendienique for five days, Barillas for four days, Ablitas having the use of the water for the remaining eleven days. The use of excess flow caused by rain (“ aguas sobradas ”) was the privilege of the city of Tudela.

The problem of the low flow of the river Queiles was partially solved from the first third of the seventeenth century on by the creation of a hydraulic transfer system allowing the use of excess water from the basin of the river Alhama. The expensive work (100,000 pesos ) was funded by the city of Tudela, and included a ditch that ran partly underground (Las Minas Canal), and a buffer tank to store excess water (Estanca de Pulguer).

The diagram below summarizes the distribution among different villages and communities of irrigators according to the irrigation shifts ( adores ) in the three periods indicated. In short, Tudela exclusively enjoyed the use of river water for 94 days a year on the left and for 58 days a year on the right bank, as well as the use of excess water ( aguas sobradas ) throughout the whole year. The city government was also entitled to punish the theft of water.

Pārskats of the historical distribution of irrigation turns in the river Queiles


Skatīties video: Обзор садового трактора Grillo FD220 (Janvāris 2022).